söndag 16 december 2012

Jag minns Stockholm år 2008...

Stockholm år 2008. Jag och Chapman står längst bak i CleBas uppfödargrupp.
Denna helg är det den stora Hundmässan i Stockholm. Jag och Chapman har varit med där en gång och det var år 2008. Jag kom inte ihåg hur det gick för oss så jag var tvungen att gå in på hunddata och titta och minnas. Chapman var champion då, så vi var med i championklassen och fick CK där. Sen blev han placerad som Reserv i Bästa haneklassen. Där var ganska många njuffehanar det året, 16 st, så det var ett riktigt bra resultat. Blir man placerad i Bästa haneklassen så tycker jag man ska vara nöjd.

Nu slutade det inte där utan vi var med i CleBas uppfödargrupp också, och där gick det riktigt bra. Vi blev uttagna och var med in i det sista. Vi kom tvåa där. Det var riktigt häftigt att få springa in i den stora ringen med massor av folk som tittade och applåderade! Vi brukar skämta om att Mats har sprungit med hund en enda gång på hundutställning och då är det på Sveriges största, och dessutom då i den största ringen. Han sprang med CleBas Drummer Boy. Det gäller att lägga sig på topp direkt :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan! Åh så fin han var Chapman. Är ny på din blogg men läste att det är en valp på gång. När får ni den? Det är härligt med hundar. Jag har alltid älskat hundar men fick aldrig ha det som barn men det har jag tagit igen som vuxen istället. Just nu har vi en greyhound och det är den bästa hunden vi någonsin haft. Titta gärna in på min sprillans nya blogg och säg hej...
Annacecar.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...