onsdag 24 oktober 2012

Redan sommarplaner...

Bilderna är från Rigeleje Campings hemsida.
Det är bara höst, men vi har redan pratat så smått om att ställa upp husvagnen på säsong nästa sommar. Det hade varit väldigt skönt att ha husvagnen på ett fast ställe dit man kan köra på helger och på semestern. Har man den länge på samma plats känns det ju också mer motiverat att ha förtältet uppe och inreda det riktigt mysigt. 

För flera år sen när Rebecca och Aron var små hade vi vår dåvarande husvagn uppställd på försäsong i Torekov. Då snickrade Mats ihop ett trädäck som vi hade i förtältet och som vi har sparat alla dessa år och som står på vänt ute i logen. Varför vi sparat det kan man undra, men nu kanske det kommer till användning igen :)

Sen är den stora frågan vilken camping man ska välja. Jag har ju redan min stora favorit, nämligen Rigeleje Camping. Vi var där en natt i somras och jag fastnade för denna camping direkt. En riktig pärla som ligger typ 100 m från havet. En liten privat camping med bara 60 platser. Den ligger i tallskog vilket är bra när man har hund. Det som mer är bra med denna camping är också att den inte ligger så långt hemifrån. Det tar väl en 40 min att köra dit. Ska vi ha säsongsplats här får vi nog kontakta ägaren snart för de flesta av platserna är säsongsplatser bokade år från år.

2 kommentarer:

Pillans sa...

åhh det låter väl som en underbar ide .. vi är såklart bokade på Böda nästa år igen .. men bara 5 veckor eftersom vi far på utställningar med husvagnen vissa helger .. ha de

Nilla Q sa...

Oj, vad fint det ser ut! Det var väl en jättebra idé!

Kul att det gick bra med brödet och att fler ville ha receptet! Surdegen har jag gjort från grunden, har haft den över ett år nu, så jag är lite stolt:) Men om man tycker det är krångligt kan man köpa surdeg i kyldisken i vilken affär som helst, och börja mata den istället för att använda hela.

Lycka till!

Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...