onsdag 17 oktober 2012

Drömma kan man väl få göra...

När vi kör till Öland kör vi alltid mitt igenom den småländska skogen via Tingsryd. Innan man kommer fram till Tingsryd kör man igenom ett litet samhälle som heter Urshult som ligger så underbart vid en sjö. Vi har nångång haft fika med oss och stannat vid sjön. Av en händelse när jag satt och slösurfade på Hemnet häromdan ser jag  att hotellet i Urshult är till salu. Då skenar fantasin iväg på mig :)

Tänk om man kunde driva ett eget litet hotell. Vilken känsla! Det är såklart jättemycket jobb, men ändå. Hela familjen kunde hjälpas åt. Det fanns jobb till alla. Frukost måste såklart ingå, men en restaurang som är öppen för allmänheten behövs väl inte. En enklare kvällsbuffé kanske man också måste ha åt hotellgästerna, och jag som inte är så  road av att laga mat :), men min kompis Mia är väldigt duktig på att laga mat. Hon får komma och hjälpa till :)

Källarlokalen kunde hyras ut till någon som vill starta en liten butik av något slag.

En härlig trädgård där hotellgästerna kan sitta och njuta på sommarkvällarna. Nu romantiserar jag det en massa, men tänk om...


2 kommentarer:

Pillans sa...

klart man får

Nilla Q sa...

Det var ju en helt underbar dröm! Så fint det ser ut, jag tycker det var en perfekt idé:)

Vad kul att du ska prova mitt bröd:) Jag lovar, det är jättegott!

Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...