torsdag 9 augusti 2012

Höst i luften...

Den senaste veckan har man verkligen märkt av att hösten är på intågande. Vi tar ut hästarna kl sex varje morgon och det är så fuktigt och höstlikt i luften nu vid den tiden. Sommaren har gått så fort så man hinner inte med. Jag älskar hösten, men jag vill inte att den ska komma än. Vårt ena äppleträd har så här fina äpplen nu. Bra för hästarna och för mig också som slipper köpa äpplen till dem :)

En smutsig Chapman nere vid stallet
Chapman och jag har nyligen gått morgonrundan. Vad ska jag hinna med mer idag? Mocka i stallet, bokföra åt farfar, beställa böcker till min kurs i Beskattningsrätt, åka och handla, putsa nåt fönster, rensa lite ogräs. Ja, jag behöver nog inte gå sysslolös idag heller :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja...vart tog den här sommaren vägen? Känns vemodigt att den redan är slut.
Ha det bra!
Kram Gun

UlricaA sa...

Håller med dig, ikväll är det höstlikt ute! Riktigt kyligt faktiskt. Men skönt. hellre det än tät värme....sover godare när det är svalare ute om natten...beskattningsrätt....åh det var en stund sen jag läste den kursen. Oj vad man blir varse att tiden går...fort!!!! Lycka till säger jag! Var nog den roligaste kursen på hela linjen...Kram!

UlricaA sa...

Ett tips är att om du sen kan komma ut och praktisera på ett bemanningsföretag...där lär du dig MÄNGDER! Olika ekonomiprogram, olika sätt att arbeta...DET är jättenyttigt! Min vardag är väldigt skiftande, man träffar ju mängder med folk, alltid! i olika miljöer. Hela tiden. Men roligt. Och livet som egenföretagare skulle jag aldrig få för mig att lämna iväg...det är guld för mig...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...