onsdag 22 augusti 2012

En orolig natt...

Natten som varit var inte rolig. Igår kväll började Chapman kräkas upp en massa slem och han vankade av och an och pep hela tiden. Han började också flåsa mer och mer. Min första tanke var såklart magomvridning. Det är och kommer att vara min största skräck när det gäller newfoundlands. Klockan var nästan halv elva och Hässleholms Djursjukhus stängde kl 22. Jag ringde då till Helsingborg och rådfrågade dem. De sa till mig att känna på hans mage, men jag kunde inte känna att den var uppsvullen som en ballong. De tyckte att vi skulle köra dit. Nu tog jag ändå beslutet att vänta och vi började spola honom med kallt vatten istället. Efter en stund flåsade han mindre och hela han lugnade sig och han la sig på trappan nedanför vårt sovrumsfönster.

Vi gick också och la oss efter en stund, men jag var uppe flera gånger och tittade till honom. Klockan halv två hörde jag att han var uppe och drack. Det kändes ju hoppfullt. Imorse gick han upp som vanligt och han har varit som vanligt idag. Antagligen var det värmeslag. Vi har ju haft upp emot 27-30 grader varmt nu i flera dagar och fastän han är i stallet och i skuggan mest hela tiden har han blivit för varm helt enkelt. Idag har det regnat och varit svalare ute. Det känns skönt... Detta hoppas jag att jag slipper vara med om igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju tur att det inte var magomvridning som Chapman hade. Så skönt att han är bättre! Ja denna värmen har varit hemsk .

Ha det bra!
Iren/ Labbe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...