tisdag 12 juni 2012

En ny vecka...

Mina tomatplantor
...av mitt sommarlov har börjat :). Resten av familjen åker iväg och jobbar och jag är hemma alldeles själv. Gott! Jag började igår med åka iväg till återvinningen med en massa utrensade kläder. Sen körde jag och handlade och hade middag klar tills de andra kom hem och gjorde sen matlådor till idag. Jag planterade också om mina tomatplantor som jag fått av Catta i stallet. Jag får plantor av henne varje år och där brukar bli några färdiga tomater innan hösten kommer. Jag har tyvärr inget växthus att ställa dem i. Hade man haft det hade de såklart blivit fortare färdiga, men jag ska ställa dem på ett nytt ställe i år där det är mer lä och varmare och se om det blir bättre.

Parallellt med allt annat så håller jag på mitt evighetsprojekt. Ni vet vad... jo, ogräset. Jag blir tokig på allt ogräs. Jag har alldeles för höga krav när det gäller ogräs när man har så stort som vi har, men det bara måste bort.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...