onsdag 11 januari 2012

Vår egen spökkatt...

När lille Frippe kommer in hoppar han alltid upp i något fönster först och sitter där och slappnar av innan han går och lägger sig nånstans. Både jag och Rebecca är övertygade om att han är den av våra katter som har "övernaturliga" egenskaper. Som den gången när vi satt och tittade på tv i vardagsrummet. Detta hände för flera år sen. Då såg både Mats och jag att han tydligt följde nånting med blicken som gick igenom rummet och ut genom fönstret. Han sprang över rummet och hoppade upp i fönstret och skulle kolla var det blev av. T o m Mats blev konfunderad, han som inte tror på nånting sånt där. Spooky, eller hur...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen??? då är ni inte dem ända...
mina katter har gjort det ett par ggr, men verkar ha slutat. Vår katt Pussi brukade följa blicken sådär som du beskriver, o hennes kattungar verkade oxå spana in saker som rörde sig över huset/rummet.
Särskilt en kattunge vid namn Rex.
han lekte en kväll lite för sig själv, när jag var ensam hemma. så plötsligt stannar han bara upp! han står som en staty o bara stirrar upp i luften. hans blick följer en grej som verkar sväva ovanför honom. Först tror jag att han bara tittar efter ett dammkorn eller ngt liknande... jag försökte få hans uppmärksamhet genom att ropa på honom, klappa i händerna göra klick- ljud som alla mina katter vanligtvis lystrade till, men han vägrade slita bort blicken från objektet. Jag tittar dit han titter... men ser verkligen ingenting ovanligt.. Så följer han blicken mot ett rum där ljuset inte var tänt, o smyger in i det. jag var vettskrämd! vem vet vad den där saken skulle göra med honom när han var själv i rummet?! jag vågade inte gå in, utan hoppades bara att han snart skulle komma tillbaks.....
som tur är kom han tillbaka till mig en stund senare.
Vad var det egentligen han hade sett??? Ett spöke som svävade mer än 2 meter över golvet?
Det finns inte katter med "övernaturliga" egenskaper... alla katter verkar se dem här osynliga objekten. jag har en kompis som har berättat en liknande berättelse för mig...
every cat see this... Inviseble....

"KattHerden" som såg en läskig grej...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...