fredag 1 april 2011

Vårbruket har börjat...

Mats kom hem igår med en annan slags huggare än vad vi har själva. Eftersom vi bara tog en skörd hö i somras har vi hört av "de som kan" att det bästa är att hugga av det gräset som växte upp efter att vi tog vår skörd innan det nya börjar växa i år. Det kanske är lite i tidigaste laget, men nu är det gjort i alla fall. Fältet blev hur fint som helst. I ena hörnet hade tydligen vildsvinen också varit och bökat lite. Jag tycker inte om vildsvin, inte sen den gången Chapman och jag mötte dem på just detta fält. På tal om vildsvin har vi en vildsvinsfarm bara några kilometer ifrån oss, Sjunkaröd. Jag ringde dit i veckan och beställde kallskuret vildsvin och hjort från dem till Rebeccas student i juni.

Nu håller vi fredag. Hästarna är intagna. Potatisgratängen står i ugnen och salladen är uppskuren. Det är bara fläskfilén som ska stekas. Härligt!


1 kommentar:

Kerstin & Nemo sa...

Åhh, tänk vilken skillnad det på landsändarna :)ni har barmark medans vi här uppe funderar på hur länge till vinterjackan behövs...

Angående shampoot så har jag beställt det från Häromis webbbutik, länken finns på min blogg.Tycker de hade ett bra pris (339kr shampoo och 369 balsam).

Trevlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...