fredag 26 november 2010

Ute i god tid...

Idag hade Rebecca och jag bokad tid hos Atelje MB i Vinslöv, Sveriges största specialbutik av bröllops- och festkläder. Vi skulle se om hon kunde hitta nån klänning till den kommande studentbalen i juni. Gud, vad många vackra klänningar det fanns. Synd bara att det är vid så få tillfällen man kan ha sådana skapelser på sig. Expediten hjälpte Rebecca att plocka ut några passande klänningar och sen blev det provning. Till sist hade hon tre klänningar kvar och slutligen var både hon och jag överens (utan alltför mycket tjafs). Det blev en ljusrosa rak klänning med halterneck. Väldigt stilren med en fin drapering runt livet. Så nu är man några tusenlappar fattigare, men de tar ju bara studenten en gång i livet.

Just i denna butiken hyrde jag min brudklänning och Mats sin frack när vi gifte oss för 14 år sen, fast då var affären nog bara hälften så stor och låg i ett kråkslott ute på landet i Ballingslöv. De har verkligen utökat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med lite sommarkänsla mitt i vintern!
Ha en mysig advent allihopa! Åsa & Lots of Fun-gänget

pillan sa...

Ja men visst har du rätt , självklart så är valparna från Newettas i Danmark , jag känner ju henne eftersom hon har Molles pappa. Dessa valpar är dock inte släkt med Molle. Hon kontaktade mig efter Molles bortgång. Man vet ju som sagt aldrig när man är redo för en ny hund , men om chansen kommer tror jag man ska ta den om det i hjärtat känns rätt , tror att detta med denna valp var meningen till mig .
kram och ha en bra första advent

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...