lördag 30 april 2022

Valborg som vanligt i år...

Vi var borta hos Aron i förmiddags och hjälpte honom i nya huset. Det var element som skulle målas. Det ser kanske inte mycket ut för världen men jag började att gräva upp en bit av hans trädgårdsland. Det var ett ganska styvt jobb, bara den lilla biten haha.... Nu har jag satt två sorters sallad och morötter. När jag höll på med att gräva där kom det upp några potatisar som det hade börjat komma "ögon" på så de grävde jag ner igen 😊

Det är ändå relativt stort så jag orkade inte gräva upp allt nu utan jag får fortsätta en annan dag. Jag ska gräva ner gul sättlök också har jag tänkt och mer potatis som jag var borta på Öspab och köpte innan vi körde hem. Kul!


Det är väldigt kul med en gammal trädgård. Där finns så himla mycket bär och buskar. Där finns rabarber, röda och svarta vinbär, hallon och nu såg jag att där är några jordgubbsplantor också i landet.  Rabarbern är snart så stor så han kan ta av den 😊

Nu ska vi snart iväg till goda vänner och grilla och elda lite. Det bor allt en liten pyroman i en. Elda är bland det bästa som finns 😀 Vi hoppade över det ifjol då smittspridningen var stor, men i år träffas vi som vanligt igen 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...