tisdag 26 april 2022

Fågelbo på stegen...

När jag kom hem från jobbet ikväll for jag runt och letade efter mina amplar som jag visste att jag hade hängt nånstans. Jag visste att jag hade haft dem hängande ett tag på en stege som vi har upphängd på baksidan av vårt cykelskjul.

När jag kom runt hörnan flög en fågel iväg och jag såg då att där var ett bo byggt på stegen. Med telefonens hjälp lyckades jag sträcka mig så pass högt upp så att jag kunde se om där var något i boet och kolla alltså 💗 Fyra stycken turkosa ägg. Så himla fina😊 Det såg ut som en svart fågel som flög iväg och nu har jag kollat upp att det är koltrastens ägg som ser ut så här.


Nu är det vår på riktigt på Trolle Hill 😊 Ikväll har Mats tvättat av trallen på vår veranda och utemöblerna har också kommit på plats. Så nu kan man ut där och sätta sig när andan faller på.

Nu börjar boken också slå ut, så snart är hela skogen grön istället för brun.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...