lördag 23 april 2022

Vårsådden...

Dags för sådd idag 😊 Vi åkte bort till Lantmännen i Tommarp och köpte lite extra jord till min odlingslåda. Tyckte jag behövde fylla upp lite. Det sjunker alltid ihop lite under året och så är det bra att tillföra lite ny näring också.


Jag satte sallad, morötter, rädisor, salladslök, gul sättlök, dill och en sorts grön böna som jag hade kvar från ifjol. Jag får se om den tar sig. Min vaxbönor väntar jag med tills vi är inne i maj månad. Det stod på påsen att jorden ska vara 15 grader innan man sätter dem och det är fortfarande kallt om nätterna.


Så nu är det bara att vänta och se när de kommer upp. Höjdpunkten är ju sen när man slipper köpa sallad och morötter under princip hela sommaren och in på hösten. Man kan bara gå ut och hämta när vi kommer hit. Det är nog de två grönsakerna jag använder mest. Förutom persilja och gräslök, men de räknas knappt. De bara finns här 😊

Potatisen grävde jag ner för ett par veckor sen. Jag hade gärna velat sätta mer potatis. Ibland känns det som att det inte kommer att hända förrän jag blir pensionär, men jag får verligen hoppas att det blir tidigare än så 😁


Mina kompisar är alltid med 💗


Jag har också gjort iordning rabatten utåt vägen idag. När vi åkte härifrån i måndags, annandag påsk, var tulpanerna inte alls så utslagna. Det har hänt mycket under veckan. Jag såg också att rabarbern har växt rejält under de här dagarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...