måndag 17 januari 2022

Strömmen försvann i natt...

Då har Aron kommit på plats i huset 😊 Där är en hemtrevlighet över det som känns väldigt bra och som är svår att förklara. Man bara känner det. Där kommer han att trivas. Han har installerat sig nu i källaren medan han börjar renovera där uppe. Sen kan han börja flytta in i rum efter rum efterhand som de blir färdiga. Sovrummet blir det första han tar tag i. Där har han redan börjat att riva ner en garderobsvägg och den tretex som sitter på väggar och tak. Isolering och gips ska upp, sen tror jag att han tänkt tapetsera. Nya garderober med skjutdörrar har han också pratat om. Spännande!

Vilken storm vi hade i natt. Strömmen försvann kl 02.29 så när vi skulle stiga upp var det fortfarande helt mörkt. Vad gör man då när man inte kan göra frukost eller duscha eller nånting? Jo, efter att doggarna fått mat packade vi våra grejer och så körde vi bort till Mats jobb och duschade och gjorde oss iordning. Sen körde jag vidare till jobbet och åt frukost där. Jättehungrig var jag då 😊 Jag såg sen på vårt larm att strömmen hade kommit tillbaka ca kl 08.30, så i hela sex timmar var vi utan. Jag hörde också på nyheterna att uppe vid Jönköping är där fortfarande hushåll som inte fått tillbaka strömmen än.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...