tisdag 11 januari 2022

Nu har julen åkt ut och löpning imorgon...

Då har granen åkt ut ikväll. Det var länge sen jag låtit den vara kvar inne så här långt in på nya året. Jag vill gärna slänga ut den direkt efter nyår, men vi har varit så mycket nere på Österlen så jag har inte hunnit med det förrän nu. Skönt att ha det gjort 😊

Imorgon händer det 😊 Då börjar löpningen med ny terminstart. Ska bli skönt att komma igång igen efter mitt halvåriga uppehåll som egentligen bara blev så. Det var inte alls meningen, men nu är jag taggad igen att sätta igång. Kondisen har såklart gått ner, men jag hoppas att det inte blir alltför jobbigt. Man gör så gott man kan 💗 Mats började med sin simning igår, så nu sätter vi igång med våra aktiviteter igen. Känns ju väldans bra. Han har inte kunnat träna pga häloperationen som han gjorde i december, men nu har det läkt bra. 

När jag sitter här och skriver så blir det tydligt för mig att mitt uppehåll i löpningen har att göra med att Mats var tvungen att sluta med löpningen för att han hade så ont. Av någon anledning blev det inte lika roligt längre och jag kände mig inte motiverad. Det var kul när vi körde ner till Hässleholmsgården och sprang tillsammans. Förhoppningsvis ska vi kunna göra det framöver igen, men han får börja långsamt. 


Jag beställde en ny löparjacka häromveckan. På rea, en Salomon för 399 kr. Det tyckte jag var bra pris. Den ska jag ha imorgon 😊 Det är som jag alltid sagt, det blir roligare med träningen om man  känner sig fin. Så är det bara. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...