söndag 2 januari 2022

En ta-upp-igenlista...

Jag lovar aldrig några nyårslöften, det känns bara dumt, men en "Ta-upp-igen-lista" kan ändå kännas inspirerande om inte annat 😊 Här kommer de en nummerordning. 

1. Förra terminen sprang jag ingenting med löparklubben. Det var hela tiden något som kom i vägen. Jag sprang i och för sig själv här hemma, men det blir ändå inte detsamma. Nu har jag bestämt mig för att prioritera löpningen igen. Den börjar nästa vecka.

2. Yogan har också kommit i kläm. Hela min hösttermin var katastrof ur hälsosynpunkt. Ingen löpning, ingen yoga. Allt det som gör att jag mår bra. Nä, bot och bättring krävs. Yoga nere hos grannen en gång i veckan hade varit bra. Även mer yoga hemma.

3. Till sist, det klassiska. Äta mer hälsosamt. En spark i ändan på den 😊 Kanske man skulle beställa nån typ av matkasse. Får kolla upp det. Jag har också fått upp ögonen för en gammal ramsa som jag ska försöka efterleva så gott jag kan och som ni nog har hört förut. "Ät frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en tiggare". Passar bra för en kvinna i min ålder och med min aktivitetsnivå.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...