fredag 26 februari 2021

En ledig fredag...


Jag tog flexledigt idag. Så himla skönt med en extra ledig dag bara så där. Jag har jobbat jättemycket sen den 1 december så det var välbehövligt 😊 Nu tog jag inte fritt för att det var något speciellt jag skulle göra utan jag började dagen med att vädra sängkläder och sen ut med alla mattor och dammsuga överallt. Det har varit ljuvligt väder. Solsken och blå himmel, perfekt väder för en dag med en massa småfix.


Efter lunch blev det en tur bort till Blomsterlandet för att jag skulle kolla på nya krukor till köket. När jag kom dit hade de redan börjat sälja både penséer och påskliljor. Det kändes väldigt tidigt, men jag kunde inte stå emot utan det blev några gula minipenséer med hem 😊

Så väl hemma igen började jag plantera om mina inneväxter eller fylla på med ny frisk jord för dem som behövde det. 


Ut med den gamla risiga ljungen och in med våren. Härligt 😊


En bukett tulpaner fick också följa med hem. Jag var ute och klippte av några kvistar på en växt jag har ute i trädgården. Det fyller upp buketten lite 💗

Så mycket man hinner med när man är ledig så här en fredag. Helgen kommer att kännas så mycket längre. Jag har en pulled beef i ugnen också. Den har varit inne i 3 ½ h på 150 grader, så den är snart klar. Bra med mat som sköter sig själv. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...