måndag 15 februari 2021

Chiapudding...

Jag har precis gjort chiapudding som ska stå i kylen tills frukosten imorgon bitti. Jag har aldrig gjort det förut, men jag har alltid tyckt det ser så gott ut 😊


Den består av 2 dl havremjölk, 3 msk chiafrön, 1 krm kanel. Sen skulle man ha 1 krm vaniljpulver också, men det hade jag inte hemma så jag tog lite vaniljsocker och flytande honung istället. Det blir nog lika bra. Detta ska nu röras om ordentligt så att fröna blandar sig med vätskan. Därefter skivade jag en halv banan i tunna skivor och rörde ner även dem lite försiktigt. Nu har jag som sagt ställt in den i kylen och imorgon tänkte jag även toppa med lite frusna blåbär och hallon. Nu hoppas jag bara att det är lika gott som det ser ut 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...