fredag 3 juli 2020

Paprikaplantor och nytt kylskåp...


Som jag skrev i mitt förra inlägg fick jag paprikaplantor av min kollega häromdan. Tänkte jag skulle få tid att plantera om dem i större krukor nu under helgen. Det regnar ute och det ska regna både lördag och söndag. Lite tråkigt, men å andra sidan behövs det regn.

Ja, då har min första av mina tre arbetsveckor gått. Nu är det "bara" två veckor kvar tills min semester. Nästa vecka kommer att gå snabbt då jag är mitt uppe i månadsbokslutet. Jag ska jobba lite grann under helgen också så att jag hinner med. Här nere på Österlen går det bättre än hemma eftersom vi har fiber här numera som jag berättat om 😊

En rolig överraskning nu när vi kom hit ikväll var att där är mycket mer fina jordgubbar än jag trodde. Stora och söta. Som jag berättat förut är halva odlingslådan grön och frodig och halva har fått lite för lite vatten, men som sagt så är skörden bättre än väntat. Riktigt roligt 🍓 Imorgon kommer Aron hit och ska hjälpa oss att bära kylskåp så då kan han få jordgubbar med sig hem. Vårt kylskåp här blir inte tillräckligt kallt så det blir faktiskt inköp av ett nytt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...