lördag 4 juli 2020

Kylskåp och rengöring...


Då blev det ett nytt kylskåp idag. Det var nåt fel på det gamla då det inte blev kallt tillräckligt. Förra helgen avfrostade vi frysen och rengjorde allting, både kyl och frys och baksidan, ja rubbet, men det hjälpte inte. Smör och mjölk måste ju hållas kallt, annars håller det sig inte, så det blev en tur till Tomelilla idag där de hade ett bra erbjudande. Så vi slog till 😊 Snällt av Aron att komma och hjälpa till och bära.

Ja, annars har det inte hänt så mycket idag. Vi tog en tur bort till Gylleboskogen och gick med hundarna i morse. Tur var det, för sen har det regnat hela eftermiddagen. Jo förresten, jag har läst så mycket på Ekotipset (instagram och hemsida) om hennes fönsterputs/mirakelblandning, så jag gjorde mig en egen blandning idag. Jag har gjort iordning tvättstället på toa och jag har gjort rent kranen i köket och det funkar verkligen så bra som det sägs. Allt blev skinande rent och kalken försvann.

Jag hade 24%-ig ättika hemma och då är blandningen 4 dl vatten, 1 dl ättika, 5 droppar diskmedel. Allt blandas i en sprutflaska och sen är det bara till att spruta och torka rent först med en fuktig mikrotrasa och sen eftertorka med en torr 😊 Hennes tips har verkligen gått som en löpeld överallt. Bikarbonat till ugnsrengöring, gurkmeja till att bleka tänderna bland annat. Ja, gå in och kolla och läs på hennes sociala medier. Verkligen inspirerande till att testa. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...