måndag 20 juli 2020

Bärpaj till efterrätt...

Den var väldigt vacker innan man strödde över smuldegen.
 När man har gäster är det extra roligt när man kan bjuda på något som kommer från ens egen trädgård 😊 Vi hade gäster igår och till efterrätt gjorde jag en paj med krusbär, svarta vinbär och jordgubbar. Jag hittade ett recept på nätet, se här, men jag la till jordgubbar också för jag var rädd att det skulle bli för surt med bara krusbär och svarta vinbär och så var där dessutom lite jordgubbar som var färdiga i landet. Den blev mycket uppskattad 😊 Vi hade vaniljvisp till.

Jag glömde att ta en bild när den var klar, men så här blev slutresultatet. Det var bara den här lilla biten som blev över. Såå roligt att alla tyckte om den 😊 Vi får väl offra oss och äta upp den själva till eftermiddagskaffet, haha....

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...