onsdag 1 juli 2020

Blomfynd...


Känner mig som en liten tant, men jag fyndade 12 st lite halvdana petunior häromdan när jag var borta på Öspab. Jag gillar ju plantskolor och skulle kunna åka dit ett par gånger i veckan 😊 Men i alla fall, så stod det ett bord med lite petunior och såna där blåa blommor som jag inte kommer på nu vad de heter för tio kr/st, och då var det sex st plantor i ett sånt där tråg med en liten bärrem på, så vet ni vad jag menar. 

Jag tog de två sista rosa petuniorna, så det blev alltså 20 kr för allihopa. Det kallar jag fynd. Även om de såg lite tråkiga ut där, så är det bara hem och ta bort de vissna bladen och blommorna så är de fina igen och sätter nya knoppar 😊 Jag hade inte så många stora urnor, men man tager vad man haver. Blommor är alltid fint och lyser upp vad de än står i.

Jag fick paprikaplantor av min kollega på jobbet idag. De ska jag också sätta i större krukor. Det visar jag en annan dag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...