lördag 11 juli 2020

Loppisbesök och paprikaplantor...

Rebecca och jag åkte till Onslunda idag och gick på loppis 😊 Det visade sig att där var tre st på samma ställe (!). Vi var inne och kollade på alla, men den ene var snäppet bättre, och det visade sig att den var permanent. De andra två skulle inte vara kvar till hösten.

Jag har ett par väldigt bra smörknivar här i Komstad och jag har sagt till Rebecca att hittar hon någon sådan på loppis ska hon passa på att köpa den, och här hittade vi just en sådan. Den ser ut så här:


Så det är mitt tips 😊 Hittar ni nån sån här på loppis så för jisse namn köp den innan nån annan hinner före, haha... Vi köpte denna och en mindre likadan för det delikata priset av fem kronor 👍


Sen har jag också planterat om mina paprikaplantor jag fick av min kollega. Jag har satt sex st där hemma på Trolle Hill och så hade jag resten med mig hit till Komstad. Så nu har jag totalt 10 plantor paprika. Nu ska jag bara försöka vårda dessa så gott jag kan och se om där blir några paprikor. De får nog ha några pinnar också som stöd, tänkte jag 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...