torsdag 28 december 2023

Snart är stugan vår på riktigt...

Vi ska skriva kontrakt på stugan imorgon. Lite spännande är det allt 😊 Planerna är att i första skedet att skoga på tomten och ta tag i utsidan. Byta tak och fixa fasad. Nu är den i nån obefintlig grå färg. Så en fasadtvätt och sen en ny kulör kommer att göra under. Jag tror att det lutar mot någon slags grå, mer mot det mörkare slaget. På husets ena långsida som vetter mot trädgården finns där en altan med tak över. Den vill Mats ta ner och bygga en ny. 

När vi formellt tagit över stugan ska jag lägga upp lite bilder här och visa hur den ser ut nu. Det är alltid kul att ha en massa före-bilder. Min plan framöver är väl att hyra ut den och få in en extrainkomst. Vem vet, detta är kanske vår första hyrstuga av flera kommande, haha... 😊

Nu har jag jobbat i två dagar så imorgon är jag ledig igen. Som vanligt firar vi nyår hemma hos oss tillsammans med våra goda vänner som vi också alltid firar midsommar med. Vi har våra stående traditioner. Tänk så skönt det är när allting bara rullar på som vanligt 💗 Det ska man vara tacksam för.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...