torsdag 23 mars 2023

Första löpturen...

När jag kom hem från jobbet sken solen och det var milt och skönt ute. Cindy var helt sjövild och hoppade och busade mot en inte helt nöjd Leia 😊 Då fick jag för mig att jag skulle prova den där löpselen som jag lånat av en kollega. När jag höll på att klä mig kom Mats hem så vi bestämde oss för att han skulle ta Leia med sig på en ca fyra-kilometers runda. 

Och så tog jag Cindy med mig i löpselen. Vi tog den lilla rundan runt vår lilla "sjö". Hon är ändå tio månader nu så det ska funka även om man måste vara väldigt rädd om dem när de är unga. Det är den vanliga rundan vi brukar gå och nu tog vi den i lite snabbare tempo bara. Det krävs ju lite övning att springa med sele så vi har lite att träna på där. Hon sprang före mig vid några tillfällen så jag fick faktiskt in känslan av lite draghjälp. Fräckt 😊

Det krävs inte mycket nu för att den där energin i kroppen ska komma. Några solstrålar och lite mildare väder. Så härligt 🌞 Kan förresten tipsa om att man ska kunna se norrsken nu under tre dagar. Även här i Skåne. Jag och Cindy var ute och kollade, men vi har så många stora träd här så det är svårt att se. Får ut en runda till ikväll och kolla. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...