måndag 24 juni 2019

Nu börjar jag min semester...

I lördags, alltså på midsommardag, grillade vi på kvällen. Jag hade hittat ett recept på en potatissallad i senaste numret av Lantliv som såg väldigt god ut och som jag vill prova Jag modifierade receptet lite efter vad vi hade hemma, och den blev jättegod 😊 Jag stekte kokta potatis och blandade med rucolasallad och små plommontomater. Sen hällde jag över en dressing som man gjorde av olja, citronsaft, rivet citronskal, salt och peppar. Det blev väldigt friskt med citronsmaken.

Idag börjar jag min semester även om jag ska in och jobba några dagar. Det känns konstigt då jag nyligen börjat på mitt nytt jobb, men även om jag känner att jag behöver vara på jobbet för att lära mig så behöver kroppen semester. 2019 har inte varit något snällt år, så jag ska verkligen försöka njuta av min ledighet. Det började bra för jag fick precis reda på att jag vunnit en lottdragning på jobbet. De lottade ut fyra st biljetter till årets Torsjö Live och jag vann två av dem 😊 Och jag som aldrig vinner nånting.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...