söndag 16 juni 2019

Årets fläder och jordgubbarna...


Fläderblommorna har verkligen slagit ut med full kraft de senaste dagarna, så nu är årets omgång med flädersaft på gång. Jag plockade blommor tidigare idag och nu ikväll har jag kokat vatten och socker och både pressat och skivat citroner som man ska göra i det recept jag brukar använda. Receptet hittar ni här. Så gott med flädersaft 😊 Det är den bästa saft jag vet.

Det är så roligt också med mina jordgubbar nere på Österlen. De har verkligen tagit sig rejält efter min våldsamma behandling i våras när jag gallrade bland dem. När vi kom igår hade själva jordgubbarna växt jättemycket. Förra helgen var det bara små gröna ärtor. Nu väntar vi bara på solen så att de blir röda också. Där blir mycket bär, vilket jag inte trodde. Jätteroligt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...