fredag 24 maj 2019

Odlingsrapport...

 Vi körde ner till Österlen efter jobbet. Vi har inte varit här med nån reda på några veckor, så det är verkligen härligt att landa här en fredag kväll. Nu måste vi hem redan imorgon igen, för på söndag ska vi jobba som röstmottagare och imorgon lördag ska vallokalerna iordningställas och då måste man hjälpa till med det.

I alla fall... mina jordgubbar har verkligen växt sen jag var här senast. Stora och kraftiga och relativt mycket blommor ändå med tanke på den gallring jag gjorde bland dem. Där blir nog en del jordgubbar. Bara jag nu kan vattna dem tillräckligt. Det är inte lätt att bo på ett ställe och odla på ett annat, men det får bli som det blir. Ifjol torkade alla jordgubbarna pga värmen, och det vill jag inte vara med om igen. Det ska jag verkligen försöka undvika.

Mina potatis däremot... Det ser ut som jag bara kastat ut sättpotatisen, men det har jag inte, haha. Vi tyckte att vi rensade jorden noga från små potatisar när vi satte sättpotatisen, men uppenbarligen missade vi en hel del. Men men, jag bryr mig inte om att dra upp och rätta till och få fina rader. Här får det också bli som det blir. Jag får bara försöka kupa dem så gott de går 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...