måndag 6 maj 2019

Dammvård...

De här två har jag hällt i dammen ikväll
Så himla kallt det är varenda dag. Ikväll har det t o m haglat lite också. Som jag skrev häromveckan har  vi satt igång vattnet i dammen, och som vanligt är vattnet så himla grönt såhär i början. Ifjol beställde jag hem såna här "Pondbomber" och vattnet blev då klarare, så det blir repris på den i år också. Ikväll har jag hällt i dem, så nu är det bara att vänta och se. Några fiskar har vi fortfarande inte sett till heller, men blir vattnet klarare så kommer vi att se ner till botten. Då får vi se om där är några fiskar eller inte. Lite oroväckande är det att man inte ser något tecken alls från någon fisk.

Raffe och Leia har båda varit dåliga i magen sen i fredags, men är nu på bättringsvägen. Raffe har blivit så smal, så jag hade precis satt igång att göda upp honom och så får han det här med magen. Inte bra, men förhoppningsvis vänder det nu. Inte roligt alls när djuren är krassliga.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...