tisdag 18 december 2018

Tänk om man kunde...

Jag fick det senaste numret av Land häromdan. Där var stickbeskrivning på Lovikkavantar. Jag önskar att jag hade varit mer kunnig eller framförallt ha tålamod med allt som har med handarbete att göra. Förutsättningarna för mig började ganska bra faktiskt, för när jag var yngre gjorde jag allt det där. Jag virkade dukar, sydde gardiner, broderade många små tavlor. Jag har t o m stickat en tröja och en kofta. Min mamma broderade mycket, och sen hade jag en faster som var fantastiskt duktig på både stickning och virkning. Sen kring åren när jag var mellan 20-25 år tog allt slut. Helt plötsligt bara. Det var väl vardagen med jobb, familj, hus och hem som tog överhanden. Tiden och orken räckte inte till. 

Bild från Land
Jag skulle gärna vilja ta upp det där igen. Den där virkade mössan som jag håller på med blir nog aldrig färdig. Haken med den nu är att garnet börjar ta slut och jag tvivlar på att jag kan hitta likadant. Virka tycker jag är mycket lättare än att sticka, men sen kan man göra roligare saker med stickning. Jag får se om jag ger mig på de här Lovikkavantarna. Det hade varit så roligt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...