onsdag 5 december 2018

Fortsätta riva och måla...

Nu är vi verkligen taggade på att få ovanvåningen klar i Komstad. Vi körde ner idag efter jobbet och började riva och måla. Ena gaveln i rummet består av en putsad vägg som idag är tapetserad. Där började jag ta väck tapeten så gott jag kunde. Nästa gång vi kommer ner ska jag ha en vattenspruta och en liten borste och ta bort resten av tapeten på det viset.

De andra tre väggarna i rummet målade Mats en gång ikväll. Förhoppningsvis räcker det med en omgång till. Vi får se. Rummet blev helt annorlunda när väggarna blev ljusa. Tänk sen när den röda mattan åker väck också. Spännande! Jag ville inte åka hem, men jobbet väntar imorgon. Vi fortsätter där nere igen till helgen.

2 kommentarer:

Lina sa...

Hej, lina arnbom heter jag. Såg en tapet på din blogg en brun världskarta. Vart jag kan hitta denna? Allt gott mvh Lina

Chapmans dagbok sa...

Hej Lina! Jag hittade de tapeterna på photowall.se. De har väldigt mycket fint där 😃 Kram och ha det bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...