fredag 21 december 2018

Nu vänder det...

Igår var det årets mörkaste dag. Nu blir det bara ljusare 😊 Bara det att man vet att det är så hjälper mot detta trista och gråa väder vi har nu. Idag är det också sista arbetsdagen innan jul. Nu är jag ledig ända till den 7:e januari. Härligt! 

Det mesta av julbestyren är också färdiga. Jag har eventuellt en julklapp till att införskaffa. Jag ska gå igenom maten en sista gång och se om där är något vi behöver komplettera, annars är det mesta klart även där. Sen blir det lite bakning under helgen och mat som ska tillagas inför julafton, men det är skönt att ha alla grejer hemma så att man slipper köra iväg till affären.

Jag missade att kolla på Mandelmanns Jul i veckan, så jag kollade på det när jag kom hem från jobbet idag. Var man inte i julstämning innan, så blev man ju det efter det programmet i alla fall 😊 Jag tog mig inte tid till att åka till deras gård i somras, men nästa sommar måste det bli. Vi har ju inte alls långt dit från Komstad. Det är nog bara en mil dit ungefär.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...