torsdag 24 augusti 2017

Kyrkekvarn...

Tidigt imorgon bitti kör jag upp till Kyrkekvarn, eller jag och Raffe rättare sagt. Det är Newfoundlandshundens dagar denna helg och de senaste åren har det varit där. Kyrkekvarn ligger mitt ute i skogen uppe vid Mullsjö. Det är utställning imorgon och på söndag. På lördag är det vattentävlingar och andra aktiviteter. Klubben fyller 50 år, så då är det lite extra jippo i år mot vad det brukar vara. Imorgon kväll är det tårttävling och på lördag är det jubileumsmiddag 😊

Som vanligt är vi ett gäng som hyr en stuga precis mittemot utställningshallen. Perfekt att ha så nära när man ska sätta upp burar och annat. Så det blir en helg i newfoundlandshundens anda 🐕 Ikväll håller jag på och packar och försöker att inte glömma något. Men som jag brukar säga, "det viktigaste att ha med sig: hund, koppel, papper"... 

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Spännande, tänk att det finns en hel helg i newfoundlandshundens ära!
Hoppas du och Raffe får det bra. Kör försiktigt och var rädda om er.
Kramar från Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...