tisdag 22 augusti 2017

Agera fåraherde...

Våra nyinflyttade grannar som bor nedanför oss har tre st får hos sig. Himla trevligt, tycker jag. Jag var hemma på förmiddan idag då vi har kvällsmöte ikväll och när jag satt och tog en förmiddagskopp på verandan så hörde jag hur de bräkte där nere och de slutade inte heller. Jag anade att det var nånting som hänt så jag gick ner där och då är de alla tre utanför hagen i trädgården. 

De tystnade när jag kom och jag försökte först mota tillbaka dem mot hagen, men det gick såklart inte. Jag lyckades få tag på våra grannar på telefon och de skulle komma. När jag stod där och funderade på vad jag skulle göra så hittade jag fårpellets i en säck och även en spann. Det har man ju lärt sig av alla djur vi haft att mat går alltid hem. Det är likadant med hästar som kommit lösa. Skramlar man med foder i en spann så brukar det lösa sig. Så fåren följde hur snällt som helst efter mig ut i hagen och så var de på plats igen 😊 Just nu när hösten börjar komma är det lurigt när gräset börjar tryta. De söker de sig utanför. Jag kände mig ganska så nöjd när jag helt ensam lyckades få in dem i hagen igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...