lördag 10 december 2016

En lugn lördag...

Jaha, vad har hänt idag? Inte så jättemycket. Aron och Mats har varit funktionärer på Knattekampen (brottningstävling) här i stan, så jag har kunnat bestämma själv idag :-) Jag körde bort till Monika på kennel CleBas i förmiddags. India löper igen, så hon är där borta. Hon har blivit badad och blåst idag, så nu hon är hon fin. Raffe var också med och fick härja med Betty. En yngre brun tik, så nu när vi kommit hem igen är han trött och utslagen.

När jag körde därifrån körde jag inom affären och handlade. Imorgon ska vi ha vår årliga glögg- och grillkväll för våra stallgäster fast denna gång på Trolle Hill. Eller fd stallgäster nu ska jag kanske säga. Det får bli en sista sådan och avrundning för dessa år de varit hos oss. 

Med katterna går det över förväntan. Lurbas går ut och in som vanligt och är även ute på nätterna ibland. Frulle vill gärna vara mest inne, men häromkvällen ville han gå ut och var även han ute den natten. Då var de ute båda två. På morgonen när jag steg upp satt båda två på vår veranda och väntade på att få komma in. Det är så skönt att de gjort sig hemmastadda här. Jag antar att de tar det försiktigt här i början och utökat sitt revir efterhand, men det känns ändå nu som att de vet var de hör hemma :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...