lördag 17 december 2016

Egen gröt...

Så gott med risgrynsgröt :-)
Idag har jag gjort något som jag aldrig gjort innan, nämligen kokat egen risgrynsgröt. Det har liksom aldrig blivit av för det har varit den äldre generationen som stått för kokandet av gröten på julen. Antingen så har min mamma gjort gröten och så har vi fått med oss hem av den, eller så har min svärmor gjort det. Men, nu är det ändring på det. I eftermiddags fick vi för oss att vi skulle koka risgrynsgrött och ha vörtbröd med skinka till kvällsmat. Jag letade upp ett recept på nätet där man gör gröten i ugnen, för det insåg jag direkt att ska jag göra den på spisen så är risken stor att den kommer att brännas. Den blev så god och perfekt i konsistensen :-) Jag hade den nästan 1½ h i ugnen. Receptet hittade jag här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...