måndag 10 oktober 2016

Måndag morgon på Österlen...

Då var det måndag igen, men inte likadan som den brukar. Vi körde ner till Österlen igår. Vi har inte varit i huset därnere på tre veckor, så vi kände att vi behövde ner och kolla till det. Vi sov även över. Jag förskjuter min arbetstid idag lite, så jag kommer senare och jobbar längre än vad jag brukar. Det funkar bra att göra så om vi inte har något inbokat. 

Blöt och grusig efter allt regn, men vi älskar honom ändå :-)
Det har dock regnat hela natten och hundarna har varit lite ute och lite inne, så ni kan tänka er hur det ser ut på golven då :-( När det är regnoväder är det ingen hit att ha stora håriga hundar... Det kändes som om vi fick fly (!) därifrån imorse. Det regnade massor. Jag hade tänkt att plocka ihop lite Ingrid Marie-äpplen att ta med hem och även ta med ett par loppislådor som jag ska lämna på loppisen härhemma nu när jag ända rensar ut. Ingenting av det blev av. Jag dammsugade iaf av där inne och hängde upp de fuktiga trasmattorna på tork efter hundarna. Resten får fixas nästa gång vi kommer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...