lördag 22 oktober 2016

Höstrusk lika med soppa...

Det är så gott med soppa, tycker jag :-)
Idag har det verkligen varit riktigt höstrusk ute. Vad passar då inte bättre än att göra en soppa :-) Jag gör soppa relativt ofta. Man tar vad man har hemma i grönsaksväg och delar i mindre bitar. I med en eller två buljongtärningar, några kryddpepparkorn och ett lagerblad. Ibland tar jag i nån matsked tomatpuré också för smakens skull. Låter det koka, och sen är det klart liksom. Har man tacofärs eller nån annan köttfärs över så tar man i det om man vill ha det lite köttigare. Idag hade jag köpt wienerkorv som jag delade i mindre portionsbitar och la i på slutet. Soppa är väldigt enkel och billig mat :-) Sen smakar det så himla gott en sån här dag då det regnar och blåser ute.

Innan jag började med soppan hann jag med att tömma några av våra små "smuttar" som vi har längs väggarna på ovanvåningen. Nu är där bara en sån smutt kvar, sen är de tömda där uppe. Den tar jag imorgon...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...