söndag 10 januari 2016

Siffrorna snurrar runt i huvudet...

Den här helgen har det inte hänt så mycket här hemma. Jag har ägnat nästan all min tid till att göra klart bokföringen för år 2015 för Newfoundlandshundklubben Södra i vilken jag är kassör. Som tur är så har jag sån disciplin på mig själv att göra det löpande varje månad, så att man inte har en massa kvar i slutet på året. Det är tillräckligt mycket jobb ändå. Nu är jag dock nöjd och ska skicka alltihopa iväg till klubbens revisor, så att jag får tillbaka den i god tid till vårt årsmöte som är den 14 februari.

Jag gör också alltid en sammanställning för årets aktiveter där man lätt kan se intäkter/utgifter för respektive aktivitet som klubben har. Då menar jag alltså våra egna utställningar, Hässleholm och Anderslöv. Sen är det även våra månatliga vattentävlingar och vattenlägret i Markaryd. Jag gör också upp en lista över varje vattentävling där jag skriver upp vilka deltagit och kollar av så att alla har betalt sina anmälningsavgifter. 

Det sista jag gjorde innan jag var helt slut i huvudet var att jag satt och skrev alla kontrolluppgifter till Skatteverket för alla domararvode som vi betalt ut under året. Det blev några stycken. Det är en del jobb med att vara kassör i en förening även om det såklart är roligt också.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...