lördag 2 januari 2016

Packar och jular av...

Det är lördagen den 2 januari idag och på måndag fyller Aron år och just den dagen får han tillträde till sin lägenhet i Kalmar. En etta på 35 kvm. Så just nu håller vi på och packar och packar. Det är mycket som ska upp dit. Vi försöker skrapa ihop så mycket som möjligt här hemifrån, så att han slipper köpa en massa. En säng, soffa och tv-bänk är väl det stora som måste inhandlas. Som tur är har vi en massa köksgrejer från husvagnen nerpackat, så det kan han ta med sig. Nästa måndag börjar han sen sin utbildning. Lite lustigt är det att både han och Rebecca hamnade i Kalmar när det gäller studier, men samtidigt praktiskt också då vi har huset på Öland.

Min stringhylla som jag fick i julklapp kom upp i köket idag. Det blev så fint, men jag vet ännu inte riktigt vad jag ska ha där :-) Det får jag fundera ut...
Vi körde ner till Komstad igår och sov över där till idag. Jag tog ner alla julsaker, även ljusstakar och stjärnor i fönsterna. Känns skönt att det är klart, för man vet aldrig när vi kommer dit nästa gång. Sen när vi kom hem i eftermiddag, så åkte julsakerna ner och granen har jag klätt av. Ljusstakarna får stå kvar några dagar till.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...