söndag 27 september 2015

Härliga höst...

Det stämmer så väl med "höstkänsla"
Helgen har tillbringats nere på Österlen och vädret har verkligen varit härligt. Varmt och soligt och en klarblå himmel. Det kan inte bli bättre :-) I lördags var vi på tippen en sväng. Matkällaren fick sig en upprensning. Bland annat två gamla kylskåp som stod och skräpade åkte iväg. Det blev genast mycket bättre, men där är mer kvar. Vi har fortfarande källaren och garaget kvar att rensa ut. Det tar sin tid att gå igenom ett helt hus. Inne i huset har vi i sommar rensat ut allt som inte vi ska ha kvar, men som sagt. Det tar tid.

Vi var även igår på plantskolan i Skåne-Tranås. Där var halva priset på alla perenner, så jag köpte några funkior som jag ska i en rabatt på norrsidan. Jag har aldrig haft funkior förut, men de ska ju tåla att stå i skugga. Köpte även tre rosor som jag grävde ner i dag. Årets första ljung inhandlades. Fyra hamnade på kyrkogården i Stiby där min farfar, farmor och farbror ligger begravda och en hamnade i min ampel utanför ytterdörren. 

Nu är vi hemma igen och vi har precis skjutsat ner Aron till tåget för att åka till Eksjö. Vi har också skypat med Rebecca ikväll. Jag har inte skrivit så mycket här på bloggen om hur det går för henne, men hon har fått jobb i ett galoppstall. Sen är det tydligen mycket byråkratiska motgångar som att skaffa konto. Det kan hon inte göra än. Hon hade även behövt att köpa en bil för att lättare kunna ta sig till sitt jobb, men hon kan inte försäkra en bil. Nu börjar snart första avsnittet av Bron. Förväntningarna är höga :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...