måndag 13 april 2015

Odlingen och drömmen påbörjad...

Igår blev mina planteringslådor fyllda med jord. Av en händelse fick vi nys om en plantskola i Skåne Tranås, Rosenhagens Plantskola. Där var vi och köpte eko-jord och kogödsel. Dit kommer vi definitivt att åka fler gånger. Så mysigt och trivsamt ställe. Nu hann jag inte peta ner några frön innan vi var tvungna att åka hemåt, utan det får bli till helgen som kommer. Mina frön jag köpt är ekologiska, så detta måste väl då räknas som ekologisk odling :-)

Varje vecka kommer det ut en gratistidning till alla hushåll nere på Österlen, Österlenmagasinet. En väldigt bra tidning där det står om lite av varje vad som händer och så är där mycket annonser. Där hade denna plantskola en annons.

En dröm jag haft i många år är att ha en gårdsbutik där jag skulle sälja mina egenodlade grönsaker och kanske tom ägg från egna höns :-) Detta år får bli ett test och det blir ju i väldigt liten skala, men man får ändå en känsla om hur det skulle kunna vara och om det är något man skulle kunna tänka sig att göra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...