måndag 20 april 2015

Ingen brist på Mårbacka...

 Denna vintern har jag lyckats riktigt bra med att övervintra mina mårbackapelargoner. De har stått i källaren nere i huset på Österlen vilket visade sig vara en höjdare :-) Förra helgen klippte jag ner moderplantorna och fick då en massa nya sticklingar. Igår tog jag med ett gäng hem för att sätta i mina krukor här hemma och då har jag ändå många kvar där nere som jag ska sätta i fler krukor. Det kommer att bli fint med alla dessa rosa blommor i krukor på mina olika uteplatser, både här hemma och nere på Österlen. Jag ser fram emot det :-)

Jag och Aron fick köra bort en sväng till Öspab och inhandla mer jord. Jag hittade även denna kruka som fick åka med hem. Keramikblomman på pinne är inköpt på Ven för några år sen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...