söndag 21 december 2014

Snart är det julafton...

Det bara regnar och regnar och på onsdag är det julafton. Denna helg har till fullo gått i förberedelsernas tecken. För mig (och för många andra njuffeägare också antar jag) betyder det dammsuga, torka golv och åter dammsuga. För att hålla det grusfritt här hemma kommer jag utan överdrift att dammsuga en gång i timmen fram till julafton då våra gäster kommer. Nog om detta tråkiga!

För övrigt känner jag mig i fas,faktiskt.Det mesta av julmaten som står på min lott är inhandlad. Julduken är tvättad. Julgranen inhandlad och står just nu ute i carporten och ska tas in och kläs imorgon. Julkrubban plus lite annat pynt är uppsatt. Jag har inga ambitioner att baka pepparkakor, göra en massa eget julgodis, göra min egen senapssill eller något annat. Det vi vill ha köper vi färdigt. Jobbar man heltid får man acceptera att tiden inte räcker till för allt man egentligen skulle vilja. Det kommer att bli en fin jul i alla fall ;-) även om en familjemedlem fattas och befinner sig på andra sidan jordklotet.

Jag jobbar imorgon, men är ledig lillejulafton. Det blir min enda lediga dag, men det gör mig inte så mycket. Helgdagarna ligger så bra att det blir så många lediga dagar ändå även om man inte tar ut några semesterdagar. Jag vill spara på mina dagar så att jag även har några dagar kvar till sommaren. Det går ju åt många till vår nalkande Australienresa :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...