söndag 14 december 2014

Hemma igen efter 24 timmar...

Här är vi allihopa när vi kommit hem. Raffe och och syrran Roxette. 
Vi åkte i fredags kväll lite över åtta och kom hem igår kväll halv nio. Precis 24 timmar har vi varit iväg och vilken färd. När vi kom till Jönköping var det världens snöoväder och halka, så det var flera mils bilkö söderut pga lastbilarna som inte kom nånstans. Stopp blev det för oss en bit norr om Jönköping. Vi hade sån tur i oturen att stoppet blev precis vid en avfart upp till en mack, så vi körde upp till macken och körde småvägar därifrån så vi kom tillbaka upp på E4:an norr om hela kön. Vi hade hela E4:an för oss själva en bra bit sen. Kändes nästan lite läskigt. Precis som en film som om mänskligheten utplånats och vi var de enda överlevande kvar, haha!!

I alla fall så kom vi upp till Stockholm efter åtta(!) timmars bilresa. Jag är väldigt nöjd med Raffes och min insats i ringen. Han var jätteduktig och jag kände mig nöjd med mig själv också. Jag fick honom med mig när vi sprang och han stod fint när jag ställde upp honom. Han vann unghundsklassen, men fick inget Ck. Domaren tyckte han hade för lite förbröst. Hans kritik hittar ni under fliken "utställningar Raffe". Det som är roligt med att vara med på stora utställningar är att folk kommer fram och frågar om rasen och vill klappa och fota. Så fotad har han blivit minsann.

Ska jag vara ärlig så hade jag tappat lusten lite för hundutställning. Det är delvis därför jag inte alls varit ute med honom i sommar och höst, men nu känns det annorlunda. Det känns roligt igen. Vi kommer definitivt att åka iväg nu i vår och sommar. Vi ska försöka åka lite till Danmark också eftersom Raffes pappa bor i Danmark och är välkänd där. 

Hemresan gick desto smidigare. Inga köer eller incidenter. Vi stannade i Ödeshög och tankade och åt middag. Hundarna fick också en drick- och kisspaus. Inatt har man sovit bra, kan jag säga :-) Skönt att ha en hel ledig söndag idag. Jag ska köra och hämta India som varit hos Monika. Sen blir det till att plocka iordning här hemma och ta fram mer julpynt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...