lördag 29 november 2014

Raffemannen, ensam hemma...

India löper, så hon är på kennel CleBas tills löpet är klart. Detta innebär att våran lille parvel är själv här hemma nu. Tidigare har vi lånat hem nån av Monikas andra hundar, men denna gång tänkte jag inte göra det faktiskt. Det kan vara bra för honom att vara själv också, och så tänkte jag träna honom/oss inför utställningen i Stockholm som går av stapeln om två veckor. 

Idag har vi varit hos Monika och trimmat honom lite, och vi har sprungit i ring och jag har ställt upp honom flera gånger. Nu är det för oss att träna lite varje dag här hemma. Jag ska också ut och gå med honom i villakvarteren och nere på stan. Han behöver mer social träning. Vi går ju mest våra promenader här ute på ängarna runt gården. Sen åker han ju ofta med mig och handlar eller när jag gör ärenden, men då sitter han mest kvar i bilen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...