fredag 10 oktober 2014

Fredag at last...

En skön kväll. Hundarna fick varsitt tuggben medan jag grävde ner några påskliljelökar :-)
 Redan i måndags längtade jag tills den här veckan skulle vara över. Det har varit mycket nu. Jag var ju på utbildning två dagar förra veckan och låg därför back med mina ordinarie uppgifter. Sen skulle vi iväg på internat två dagar denna vecka. Då vet man att man hamnar ännu mera back. Nu har jag gnetat på torsdag och fredag och känner mig någotsånär ikapp. Jag kan hålla en skön helg utan att veta att där ligger en massa på måndag som väntar. 

Det blir en hemmahelg denna helg. Ingen tur ner till Österlen. Vi har en del att göra här hemma också. Jag skulle vilja ta in våra utemöbler, eventuellt elda lite också. Det ligger en hög med det som jag klippte ner när vi rensade hagarna. Ja, vi får väl se vad det blir.

Mina physalis som jag fick av en i stallet. Utan växthus kommer de inte längre.
Det har flyttat in en ny häst i stallet i veckan, så nu är där så fullt som jag vill ha det. Fem st närmare bestämt. Vi har en reservbox också, men den vill jag helst ha tom.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...