fredag 27 juni 2014

Byggställning borta och äntligen semester...

 Jag är nyligen hemkommen från jobbet och nu har min semester börjat :-)) Fyra veckors ledighet. Kan inte bli bättre. Igår kväll var vi bara "tvungna" att köra ner till Österlen och kolla om byggställningarna var nedtagna. Det var de!! Som jag längtat efter detta. Nu är det bara plåtslagarens jobb kvar. Inte så bara, för det är ganska mycket i mina ögon mätt i alla fall.

 Det ska plåtas runt dörrar, fönster, kupan och uppe vid skorstenen. Sen ska fönsterbleck också på i samma kulör som fönsterna. Vad jag förstod så var plåten och blecken tvungna att skickas iväg för målning för att få samma kulör som fönsterna, så det är väl det som tagit lite tid gissar jag.

 Här är huset från gårdssidan. Lämmarna till källaren är helt uppruttna, så där har Mats lite att snickra. Alla plattor ska tas upp och ersättas med nya. Vi ska höja alltihopa nån decimeter har vi tänkt. På denna sida är det morgonsol, så vi vill fortfarande har kvar uteplatsen som finns mellan källarnedgången och yttertrappan. Skönt att kunna ta morgonkaffet där :-) Runt hela huset har vi tänkt oss att eventuellt lägga några rader med kullersten. 
Den stora hagtornshäcken på gårdssidan ut mot åkern åkte upp förra veckan. Nu blir det fri utsikt från köksfönstret ut mot åkrarna och grannens får. Här kommer delvis ett staket att sättas upp för hundarna. Gårdssidan blir till stor del inhägnad för deras skull. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...