lördag 24 mars 2012

Min rabatt...

Mina tulpaner är på väg upp.
...på framsidan av huset har fått sig en upprensning. Jag har klippt ner allt torrt och gammalt och sen krattat bort allt gammalt skräp. Nu ska jag dela på mina nepeta och sätta ut småplantor där det fattas. Jag försöker att undvika att köpa nya plantor. Det får ta den tid det tar för dem att växa till sig och sen delar jag. På mina pioner börjar det komma små röda skott nerifrån marken. .

Vi anlade denna rabatt ganska sent på säsongen förra sommaren, så det hann inte riktigt växa till sig, men i år hoppas jag att det ska bli bättre.

2 kommentarer:

annebelle sa...

Tittar in och beundrar Chapman. Ozzian fick ett alldeles för kort liv, vi fick ta ett svårt beslut och nu är han borta. Han var så tjusig och fin, men hård och så småningom alltmer aggressiv. Till slut högg han mot ungdomarna i familjen och morrade, helt oprovocerat. Kommer att akta mig för hunduppfödare som jag inte har referenser på. Inget som helst stöd från uppfödaren. Som tur är har vi fortfarande kontakt med uppfödaren som vi köpte vår förra Njuffe från och hon är underbar så där har vi fått stöd. En Newfoundland ska inte vara aggressiv, men han var ju så gosig emellanåt också. Så tomt!!

Pillans sa...

mm visst är det underbart när det börjar hända saker i landet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...