tisdag 23 augusti 2011

Andra dagen...

Är precis hemkommen från min skola. Jag har åkt buss dessa två dagar, men tycker faktiskt att det är bökigt att åka kollektivt. Jag är ju ingen kollektivåkare precis även om jag tänkte bli det de här två åren jag har framför mig. Först cykla 2,5 kilometer för att komma till hållplatsen. Sen trängas två mil med en massa skolungdomar som ska till Önnestad naturbruksgymnasium. Sista milen till Kristianstad är lite lugnare. Bussresan tar 40 min, men sen ligger skolan bara 3 minuters gångväg från busstationen. Jag kan även ta tåget, men då måste jag cykla fyra kilometer till stan, sen åka tåg ca 20 min och därefter är det en promenad på  8-10 minuter.

Den första kursen vi läser nu i fem veckor är redovisning. Jag säger bara att det är tur att jag har läst det innan och även jobbat med det. Det är mycket plus och minus och det ska hamna på rätt sida. Jag förstår att det tar tid för dem att förstå det som aldrig sysslat med detta innan. Imorgon har vi ingen föreläsning, då blir det bara hemstudier. Det ska bli skönt. Även om jag har ganska mycket uppgifter att göra så är man ändå hemma. Jag kan slänga in en maskin tvätt. Jag kan ta en paus och gå ut i stallet och mocka till Vanilj.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...