onsdag 20 oktober 2010

Fotokurs igen...

Ikväll har jag varit på min fotokurs igen, andra gången av fyra. Vi pratade bl a om olika sorters objektiv. Det som är bra tycker jag är när läraren visar olika bilder han tagit fast med olika inställningar. Då kan man se skillnaden direkt.

En sak som jag lärde mig idag som är bra när t ex Rebecca rider är att när man har rörliga motiv kan man ställa in kameran på "AF Servo" (tror jag det hette) och då även på "bildserie". Att gå en sån här kurs är verkligen nyttigt för mig. Jag lär mig funktionerna på kameran på ett helt annat sätt än om man ska läsa sig till det i en instruktionsbok.

1 kommentar:

Norrfrids Eija sa...

Håller med om att fotokursen kommer väl till pass...har inget som helst tålamod med instruktionsböcker....
Fast fotandet verkar enkelt när läraren visar bilder. Sen att ställa in kamerans alla rattar utan autoläge blir genast svårare.Bildkomposition går någorlunda bra.
Ha en trevlig helg, tjejen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...